Secret Must logo

Η νέα BMW 530d

Η νέα BMW 530dΗ Σειρά 5 είναι για την BMW ένας από τους ακρογωνιαίους λίθους και πιθανότατα το αυτοκίνητο που φέρνει τα περισσότερα λεφτά. Διότι από το το 1972 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά, η Σειρά 5 έχει παίξει βασικό ρόλο τόσο στο χτίσιμο της εικόνας της εταιρείας, όσο και στην κερδοφορία της, με συνολικές πωλήσεις που ξεπερνούν τα 7.900.000 κομμάτια.

Αυτή τη φορά η BMW είχε να αντιμετωπίσει πολύ δύσκολους αντιπάλους. Αφενός πραγματικούς, όπως την νέα Mercedes-Benz E- Class, τοAudi A6, την Jaguar XF και γιατί όχι και το νέο Volvo S9o.  Αφετέρου και πιο άυλους αλλά εξίσου επικίνδυνους, όπως τη γκρίνια που υπέβοσκε καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής της προηγούμενης γενιάς, ότι ήταν υπερβολικά άνευρη οδηγικά, υπερβολικά μαλακή, με άλλα λόγια δεν είχε το ταμπεραμέντο που περιμένει κανείς από μια BMW, ακόμα και από μια πολυτελήμπερλίνα, όπως η Σειρά 5.

Η νέα «5άρα» είναι μακράν η πιο ενδιαφέρουσα σχεδιαστικά από την εποχή της 5ης γενιάς. Δείχνει πιο αθλητική, έχει πιο επιθετική στάση ακόμα και σε ακινησία, δείχνει πιο μακριά αν και είναι ελάχιστα,σε σχέση με την προηγούμενη.

Η νέα BMW 530dΤα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι κορυφαίας ποιότητας. Τα αυτοκίνητα της δοκιμής ήταν επίσης τα κορυφαία από πλευράς εξοπλισμού, αλλά αυτό δεν αδυνατίζει τηνπροσλαμβανόμενη εικόνα. Μπορεί οι βασικές εκδόσεις να μην έχουν τόση ποσότητα δέρματος και αλουμινίου ή ξύλου, αλλά τα πλαστικά μέρη είναι ούτως ή άλλως κορυφαία και η συναρμογή δεν επιδέχεται κριτικής. Το ίδιο ισχύει και με τη θέση οδήγησης. Δεν θα μείνω στα καθίσματα, που στην περίπτωσή μας ήταν ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, με δυνατότητα επέκτασης του εδράνου, ρύθμισης τηςπλευρικής στήριξης και…μασάζ. Δομικά η θέση οδήγησης είναι όσο πρέπει χαμηλή για να «φοράς» το αυτοκίνητο και ταυτόχρονα σου παρέχει ικανοποιητική περιφερειακή ορατότητα.

Αλλά αυτό που σε ικανοποιεί περισσότερο είναι αυτός ο τεχνολογικός κυκεώνας που σου προσφέρεται με ένα εύληπτο τρόπο. Για πρώτη φορά η κεντρική οθόνη ελέγχεται και με την αφή. Καιρός ήταν. Επίσης το σύστημα πολυμέσων είναι πολύ πιο απλοποιημένο με βασικά «παράθυρα» που ελέγχουν το σύστημα πλοήγησης, τα πολυμέσα και το τηλέφωνο Υπάρχει και το κλασικό περιστροφικό όργανο του i-Drive με τα κουμπιά του μενού να το περιστοιχίζουν, αλλά μάλλον είναι εκεί για την τιμή των όπλων.Διότι κατά τα άλλα μπορείς να ελέγχεις τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, με την αφή, με χειρονομίες αλλά καιφωνητικά και μάλιστα όχι με τυποποιημένες «ξύλινες» εκφράσεις αλλά με καθημερινή γλώσσα. Οι δυνατότητες παραγγελίας στοιχείων εξοπλισμού είναι σχεδόν ατελείωτες. Ιδιαίτερη βαρύτητα ωστόσο έχει δοθεί στη συνδεσιμότητα και στην «ημιαυτόνομη» οδήγηση.

Η νέα BMW 530dΗ νέα «5άρα» μπορεί να στρίψει μόνη της ακολουθώντας τη διαγράμμιση του δρόμου, ήπροπορευόμενο όχημα, με ταχύτητα μέχρι 210 km/h. Μπορεί να αλλάξει λωρίδα μόνη της, ανάλογα με το φλας που ενεργοποιείς, διατηρεί σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, σταματάει και ξεκινάει στην κίνηση μόνη της και καταλαβαίνει πότε να ενεργοποιήσει το start stop. Δεν θα σου σβήσει δηλαδή σε ένα στενό ή στην είσοδο μιας πλατείας. Απλώς όλα αυτά γίνονται με την προϋπόθεση ότι διατηρείς τον έλεγχο, δηλαδή δεν απομακρύνεις τα χέρια σου από το τιμόνι για περισσότερο από μερικάδευτερόλεπτα. Στην πράξη πάντως ακόμα το σύστημα (όπως και όλα τα ημιαυτόνομα) περισσότερο σεαγχώνει και σε κουράζει, παρά σε ηρεμεί.

 

Εχουμε να κάνουμε και πάλι με μια γνήσια σπορ μπερλίνα, η οποία όμως δεν παραχωρεί ούτε πόντο από την άνεση και την ευκολία στην κίνηση που πρέπει να έχουν τα αυτοκίνητα της κατηγορίας της, με έναν τρόπο μακράν πιο ελεγχόμενο και στρωτό από την προηγούμενη με μια ποιότητα κύλισης που δεν αφήνει περιθώρια για αμφισβήτηση.

Η νέα BMW 530dΗ νέα Σειρά 5  καταφέρνει να ανακτήσει τα σκήπτρα της κατηγορίας και μάλιστα με εμφατικό τρόπο. Το ξέραμε ότι από πλευράς τεχνολογικών εφαρμογών συνδεσιμότητας και ημι-αυτόνομης οδήγησης θα προσφέρει και αυτή, όπως και η E-Class τον «αφρό» της σύγχρονης τεχνολογίας. Τοπεριμέναμε ότι θα είναι κορυφαία σε υλικά και συναρμογή. Περιμέναμε και τις κινήσεις εντυπωσιασμού, όπως έλεγχο συστημάτων με χειρονομίες και τηλεχειριζόμενο παρκάρισμα. Αλλά αυτά τελικά δεν προσδιορίζουν μια BMW. Αυτό που την προσδιορίζει είναι κατ’ αρχήν η εμφάνισή της. Και η νέα 5άρα είναι πολύ πιο αιχμηρή και τολμηρή σε εμφάνιση. Μια BMW όμως την προσδιορίζει κυρίως το τσαγανότης στην οδήγηση. Και η νέα 5άρα το έχει αυτό το τσαγανό.

Τιμή από € 60.950 (520d) / 79.450 (530d)
Τεχνολογία 2.993 cc, i6, 24v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, turbo με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, 265 PS/4.000 rpm, 63,2 kgm/2.000-2.500 rpm, αυτόματο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 km/h 5,7”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 4,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 128 gr/km
Διαστάσεις 4936 x1868 x1479 mm
Βάρος 1.640 kg

Διαβάστε περισσότερα στο:http://www.drive.gr/test-drives/apostoli/odigyme-ti-nea-bmw-530d

Σας άρεσε; κάντε like για να ξέρουμε τι θέματα σας αρέσουν!

Facebook Comments

About the Author

Related Posts

Leave a Reply

*

Could not authenticate you.