Secret Must logo

Βασίλης Δήμας – Η κρυφή δύναμη του ελληνικού πενταγράμμου.

Βασίλης Δήμας - Η κρυφή δύναμη vision4reality secretmust

¨Η ζωή είναι μια παρένθεση στην αιωνιότητα, με τους καλούς είμαι πιο καλός, με τους κακούς αδιάφορος¨

Αν και πολύ μικρός σε ηλικία,  μέσα σε λίγα χρόνια έχει 14 πλατινένιους και διπλά πλατινένιους μουσικούς δίσκους και 2 χρυσούς. Πραγματικά εντυπωσιάστηκα από τον δυναμικό  χαρακτήρα του και είναι ένας άνθρωπος που ξέρει πολύ καλά τι θέλει!

SM: Βασίλη να σε καλωσορίσουμε στο Secret Must και να ξεκινήσουμε λέγοντας μας για αρχή, ποιος είναι ο Βασίλης;

Καλώς σας βρήκα και πριν ξεκινήσουμε να σου πω, ότι ο Βασίλης ανακαλύπτει καθημερινά τον εαυτό του, όπως και κάθε άνθρωπος. Αν κάποιος σου πει ότι ξέρει ποιος είναι, έχει χάσει το παιχνίδι της ζωής! Μέχρι σήμερα λοιπόν να σου πω ποιος είναι ο Βασίλης.

Γεννήθηκα στις 29-12-1982 στον Πειραιά, όπου μεγάλωσα και εξακολουθώ να μένω.

5-6 χρονών σε μια σκάλα που είχα τα παιχνίδια μου, υπήρχε και ένα μπουζούκι κατεστραμμένο με μια χορδή. Αυτό ήταν η πρώτη μου επαφή και το έναυσμα για να ασχοληθώ με την μουσική. Από εκείνη την ημέρα δεν το έχω αφήσει από τα χέρια μου… (γέλια).

Τελείωσα τις μουσικές σπουδές μου στη σχολή Εγχόρδων Οργάνων του Αττικού Ωδείου και στο σχολείο ήμουν άριστος μαθητής. Μπήκα στο πανεπιστήμιο της Αθήνας, στο τμήμα των Μαθηματικών, το 2000, αποφοίτησα το 2004 και αμέσως μπήκα σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στο Μαθηματικό.

SM:Γιατί διάλεξες την μέση εκπαίδευση;

Γιατί πίστευα ότι μπορούσα να «παντρέψω» την μουσική με τα μαθηματικά στην πράξη. Αλλά τελικά είδα ότι δεν μπορείς να ανέβεις δύο κορυφές μαζί. Ή το ένα ή το άλλο. Έπρεπε να διαλέξω και φυσικά η μουσική με είχε κερδίσει από τα 5 μου, ενώ τα μαθηματικά τα έκανα για προσωπική μου καλλιέργεια κι επειδή μου άρεσαν.

Μετά από αρκετούς πλατινένιους δίσκους που είχα πάρει, η δισκογραφία με είχε απορροφήσει και δεν μπορούσα να προσφέρω στη διδασκαλία το 100% του εαυτού μου.

Ή διδάσκεις ή παράγεις! Είναι εξίσου και σημαντικά και τα δύο. Διάλεξα το δρόμο του παράγειν και όχι του διδάσκειν. Να φανταστείς ότι και στα μαθηματικά ήθελα να ασχοληθώ με την έρευνα. Αλλά μέσα μου ήξερα ότι θα κάνω μόνο μουσική.

SM:Τι έγινε; πως μπήκες στην δισκογραφία;

Επίσημα στη δισκογραφία μπήκα στα 19-20. Ένας παραγωγός από την Universal μου ζήτησε για τον Στέλιο Ρόκκο το τραγούδι μου με τίτλο «Πέρνα» , το πρώτο μου επίσημο τραγούδι.

Μετά από αυτό υπέγραψα και το πρώτο μου αποκλειστικό συμβόλαιο με την Universal. To πώς ήρθε η επαφή με την Universal είναι μια άλλη ιστορία. Είχα ένα κασετοφωνάκι κι έγραφα τα κομμάτια μου με μια κιθάρα σε κασέτες, τις οποίες και πήγαινα στην Universal.

Έξι μήνες μετά και ενώ ήμουν στο πρώτο έτος στο πανεπιστήμιο, με πήρε ο πρόεδρος της εταιρείας και μου είπε ότι θέλουν να κυκλοφορήσουν το πρώτο μου τραγούδι και φυσικά, αν και συγκρατημένος, δέχτηκα αμέσως. Αυτή ήταν η αρχή.

SM:Δεν σκέφτηκες ωχ που πάω να μπλέξω , σε τι χώρο κτλ;Βασίλης Δήμας vision4reality secretmust

Όχι, όχι καθόλου! Ήθελα να κάνω αυτό που αγαπάω και να παλέψω γι’ αυτό. Ήξερα , βέβαια, ότι θα είχα να αντιμετωπίσω ανθρώπους, ενδεχομένως που να μην είχαν σχέση με την μουσική και θα ήταν απέναντί μου. Είτε κακοί όμως είτε καλοί δεν έχει σημασία, διότι όλοι έπαιξαν το ρόλο τους για να κάνω ό,τι έχω κάνει μέχρι σήμερα και προσωπικά δεν έχω παράπονα από κανέναν. Τα παράπονα δείχνουν ότι δεν είσαι ανώτερος χαρακτήρας.

SM:Πότε έρχεται λοιπόν η πρώτη πρόταση, μετά τον Στέλιο Ρόκκο φυσικά που είπε το τραγούδι σου;

Η πρώτη πρόταση για να συνεργαστώ ως τραγουδιστής πια, έρχεται από τον Νότη Σφακιανάκη, ο οποίος ήταν εφαλτήριο στην καριέρα μου και τον ευχαριστώ πολύ γι αυτό και φυσικά πάντα θα τον ευχαριστώ..

Η πρώτη πρόταση λοιπόν έγινε από συνεργάτη του Νότη, ενώ σπούδαζα ακόμα και ήμουν σε μεγάλο δίλημμα. Και ενώ ένας τόσο μεγάλος καλλιτέχνης μου έκανε τέτοια πρόταση, εγώ αποφάσισα να τελειώσω πρώτα το πανεπιστήμιο. Κάποιες φορές στην ζωή σου βρίσκεσαι σε κομβικά σημεία. Είχα βάλει σκοπό να τελειώσω τις σπουδές μου και αυτό έκανα! Έπρεπε να κλείσει αυτός ο κύκλος και δεν είμαι άνθρωπος που τα παρατάω, ολοκληρώνω αυτό που κάνω.

SM:Δεν ένιωσες ότι έκλεινες την πόρτα πίσω σε αυτό που αγαπάς; Γιατί το να σου κάνει τέτοια πρόταση ένας τόσο σημαντικός τραγουδιστής, ήταν ένα πολύ δυνατό άνοιγμα.

Έκανα αυτό που θεώρησα σωστό και λογικό. Και φυσικά ήταν τιμητικό για μένα που μου έκανε ένας τέτοιος καλλιτέχνης πρόταση να τραγουδήσω, αλλά ήθελα πρώτα να πάρω το πτυχίο μου.

Μετά από λίγο καιρό βέβαια έγινε πάλι η πρόταση, εφόσον βέβαια είχε πει κάποια τραγούδια μου, άκουσε προφανώς την φωνή μου από το κασετοφωνάκι και εγώ δέχτηκα εννοείται με μεγάλη χαρά και τιμή, απαλλαγμένος πια από το βάρος των σπουδών κι έτοιμος να ανοίξω τα φτερά μου.

Βέβαια να πούμε ότι όλο αυτό το διάστημα δούλευα σε μαγαζιά μικρά, σκηνές , κοσμικές ταβέρνες, και αυτά ήταν για μένα μεγάλο σχολείο. Γιατί όταν ξεκινάς να χτίσεις ένα σπίτι ξεκινάς από τα θεμέλια και όχι από την οροφή. Και πιστεύω έτσι είναι σε όλα τα επαγγέλματα.

Βασίλης Δήμας vision4reality secretmust

SM:Είσαι ταπεινός και προσγειωμένος άνθρωπος  σε σημείο να αναρωτιέται κανείς, είναι ο αληθινός Βασίλης; Και μετά από όλα αυτά τα βήματα σου, πώς κρατάς ακέραιο  τον χαρακτήρα σου; Δεν σε έχει επηρεάσει καθόλου που τώρα πλέον έχεις βγάλει λεφτά από την μουσική και είσαι σε ένα στάδιο πολύ ψηλά;

Ξέρεις κάτι; Μου το έχουν πει πολλοί αυτό και αναρωτιέμαι: όλοι όσοι έχετε συναντήσει είναι τόσο αλαζόνες; Γιατί να είναι τόσο σπάνια η ταπεινοφροσύνη; Αν είσαι αληθινός και αυθεντικός είναι στο χέρι σου να παραμείνεις έτσι. Αν όμως σκέφτεσαι υστερόβουλα και ιδιοτελώς την μουσική, για να βγάλεις χρήμα, γυναίκες ή οτιδήποτε άλλο τότε έχασες την αξιοπρέπεια σου.

Και θα σου πω ότι όλο αυτό έχει γίνει με πολύ κόπο και όταν βιώνω την αναγνωρισιμότητα, το μόνο που νιώθω είναι στιγμιαία ικανοποίηση και όχι αλαζονεία. Νιώθω όμορφα όταν κάποιος μου ζητάει αυτόγραφο, αλλά δεν πετάω στα σύννεφα. Γελοιοποιείσαι εξάλλου όταν προσπαθείς να φανείς σπουδαίος. Και έχω γνωρίσει πραγματικά σπουδαίους ανθρώπους, οι οποίοι είναι ταπεινοί και προσγειωμένοι, κι αυτό το κράτησα.

Πάνω από όλα όμως, είναι οι αρχές που παίρνεις από την οικογένεια και το σπίτι σου. Αν είχα πάρει λάθος αρχές, λάθος θα φερόμουν.

Η ζωή είναι μια παρένθεση στην αιωνιότητα και μένει η υστεροφημία, δηλ. το πώς θα σε θυμούνται οι άλλοι όταν φύγεις από εδώ.

Πάντως , με τους καλούς είμαι πιο καλός, με τους κακούς αδιάφορος.

SM: Σε έναν τέτοιο χαρακτήρα λοιπόν πως βγαίνουν κομμάτια κοινωνικού περιεχομένου, ενάντια στο σύστημα όπως είναι το «σύστημα» του Νότη Σφακιανάκη;

Το να είσαι ταπεινός δε σημαίνει ότι είσαι άβουλος και παθητικός δέκτης αυτών που συμβαίνουν.

Το  «σύστημα» είναι ένα τραγούδι με σκληρή γλώσσα κι είναι απόρροια αγανάκτησης. Βγήκε σαν χείμαρρος από μέσα μου. Έβλεπα τότε αφίσες τεράστιες με παιδιά από τα παιχνίδια. Δεν είχα κανένα πρόβλημα ούτε με τα παιχνίδια, ούτε με τους νέους τραγουδιστές, αλλά με το σύστημα που τους παρήγαγε. Μυθοποιούσαμε κάτι μέσα σε μια μέρα και άλλα παιδιά που πραγματικά είχαν ταλέντο έμεναν στο περιθώριο. Επίσης , κριτική επιτροπή έπρεπε να είναι αποκλειστικά άνθρωποι της μουσικής, συνθέτες ή καλλιτέχνες που έχει αναγνωρίσει και αγαπήσει ο κόσμος, χωρίς βέβαια και αυτοί να καθίστανται «δικαστές», διότι τελικά οι μόνοι κριτές είναι ο κόσμος και ο χρόνος. Ο καλλιτέχνης που έχει αναδειχθεί από τον κόσμο θα έχει διάρκεια.

Μέσα σε αυτό το κομμάτι είχε γίνει και ένα ολόκληρο θέμα με την λέξη  «κίναιδοι». «Κίναιδος» είναι , κατά βάση, αυτός που κινεί την αιδώ, ο ξεδιάντροπος, ξετσίπωτος και όχι ο ομοφυλόφιλος όπως έλεγαν τότε, δυστυχώς οι μη γνωρίζοντες την Ελληνική γλώσσα.

SM: Θα ήθελες να ζεις στην εποχή του Στέλιου Καζαντζίδη και του Στράτου Διονυσίου; Και πως καταφέρνεις τα κομμάτια σου να είναι διαχρονικά;

Πλάκα μου κάνεις; Με εμπνέουν! Τους άκουγα και τους ακούω. Θα έγραφα όλη μέρα για αυτούς και θα τους μελετούσα και ως τραγουδιστής.

Πιστεύω πως για να μείνει ένα τραγούδι στο χρόνο πρέπει να έχει πρώτα καλό στίχο και βιωματικό. Κι όταν λέω καλό εννοώ απλό και κατανοητό με εικόνες κι όμορφες ρίμες. Η μουσική είναι το άρωμα των λέξεων και πρέπει να είναι τέτοια που να αναδεικνύει το νόημα κάθε φράσης.

Επειδή όμως όλα αυτά είναι σχετικά για τον καθένα, προσωπικά γράφω πάντα όπως αισθάνομαι κι ανάλογα με τη διάθεσή μου.

SM: Ένας καλλιτέχνης πρέπει να έχει το ύφος του ή να είναι πολυδιάστατος;

Κατ’ αρχάς να ξεχωρίσουμε ότι άλλο τραγουδιστής, άλλο ερμηνευτής και άλλο καλλιτέχνης. Καλλιτέχνης, κατά τη γνώμη μου, είναι κάποιος που δημιουργεί, εκτελεί κι ερμηνεύει δίνοντας όλο του το είναι στη μουσική.

Εν πάση περιπτώσει ο καλλιτέχνης πρέπει να έχει το ύφος του(την ταυτότητά του), σε όποια διάσταση κι αν κινείται.

Είναι καλό πάντως να είσαι πολυδιάστατος για να μπορείς να ανανεώνεις το κοινό σου. Και αυτό επιτυγχάνεται με το να παρακολουθείς την εποχή, χωρίς να προσβάλλεις το κοινό, το οποίο σ’ αγάπησε με τα πρώτα σου τραγούδια. Δύσκολο και λίγοι το έχουν καταφέρει.

SM:Ένας τραγουδιστής πρέπει να είναι και μουσικός ταυτόχρονα;

Αφού χρησιμοποιεί τη φωνή του θα έπρεπε να είναι και μουσικός ,  καθώς είναι ένα όργανο και αυτό. Η χροιά είναι ένα χάρισμα , αλλά η γνώση της μουσικής σε συνδυασμό με την σωστή ερμηνεία σε καθιστά καλλιτέχνη και στα μάτια της ορχήστρας που ηγείσαι και στα μάτια του κόσμου.

SM: Πες μας λίγα λόγια για την δουλειά σου και τι μας ετοιμάζεις;

Το πρώτο cd ήταν «Το κέντρο του σύμπαντος» από την δισκογραφική Legend. Και τα 11 τραγούδια σε στίχους και μουσική δικά μου. Το τραγούδι «Θυμάμαι», είχα την τιμή να το πω με έναν από τους μεγαλύτερους τραγουδιστές της χώρας , τον Σταμάτη Γονίδη, το οποίο και μου ζητάνε πάντα στις εμφανίσεις μου.

Το δεύτερο cd έχει τίτλο «Εξαίρεση» και κυκλοφορεί από την FM RECORDS. Αυτός ο δίσκος , εκτός από δικά μου τραγούδια, έχει και τραγούδια των : Σταμάτη Γονίδη , Κώστα Λογοθετίδη και Κώστα Στάθη, αλλά και «το κέντρο του σύμπαντος» από τον πρώτο μου δίσκο, μόνο με μια κιθάρα, όπως το είχε πρωτομάθει ο κόσμος.

Ήδη έχουν ξεχωρίσει το «Σου Χρωστάω» σε μουσική και στίχους του Σταμάτη Γονίδη , το ¨Εξαίρεση», το «Χωρίς Αστέρια» κ.α.

Ετοιμάζω νέα τραγούδια που θα δώσω σε διάφορους καλλιτέχνες, αλλά και κάποια που θα κρατήσω για μένα.

SM: Έχεις συνεργαστεί με πολλούς καλλιτέχνες. Έχεις ξεχωρίσει κάποιον καλλιτέχνη από αυτούς που έχεις συνεργαστεί και τι έχεις αποκομίσει από τον καθένα;

Έχω συνεργαστεί με πάρα πολλούς αναγνωρισμένους καλλιτέχνες και ως τραγουδιστής και ως δημιουργός, αλλά και ως μουσικός στη δισκογραφία.

Καθένας ήταν μια ξεχωριστή συνεργασία για μένα.

Έπαιρνα πάντα τα, κατά τη γνώμη μου, θετικά στοιχεία, χωρίς ποτέ να γίνω κακέκτυπο ή μίμος.

Παρθενογένεση δεν υπάρχει. Είναι φυσιολογικό να είσαι επηρεασμένος από τα ακούσματα σου και τους καλλιτέχνες που θαυμάζεις από μικρός. Όλα αυτά όμως πρέπει να τα κάνεις ένα μίγμα και στην πορεία του χρόνου να αποκτήσεις την δική σου ταυτότητα.

Βασίλης Δήμας vision4reality secretmust

SM: Βασίλη, πραγματικά τιμή μας που ήσουν εδώ μαζί μας και να μας απαντήσεις σε μια τελευταία ερώτηση. Ποιο είναι το Secret Must της ζωής σου;

Η τιμή είναι δική μου που με καλέσατε και έγινε αυτή η όμορφη συζήτηση.

Θα σου απαντήσω με στίχους από ένα νέο μου τραγούδι:

Τι είναι τελικά σωστό;

Αυτό που θες ή αυτό που πρέπει;

Κανόνες βάζει το μυαλό,

μα η καρδιά τους ανατρέπει..

Είσαι ό,τι δεν έζησα και ότι λαχταράω

ό,τι ονειρεύομαι κι ό,τι αγαπάω

Είσαι ό,τι δεν τόλμησα κι ό,τι θα τολμήσω

Θέλω για τα θέλω μου μια φορά να ζήσω.

Για μένα λοιπόν, το κρυφό ¨πρέπει¨ είναι  ένα φανερό ¨θέλω¨.

Ο Βασίλης Δήμας εκτός από κιθάρα και μπουζούκι γνωρίζει μπαγλαμά, τζουρά, λαούτο, ηλεκτρική κιθάρα, σάζι, ούτι, τσουμπούς,πλήκτρα και κρουστά καθώς είναι κι ενορχηστρωτής.

Κάποιες από τις δημιουργίες του είναι :

Το κέντρο του σύμπαντος, Δηλώνω μόνος, Το σύστημα, Είμαι ακόμα παιδί, Απόψε χωρίζω, Κλείνω τις κουρτίνες, Δεν είμαι σαν τους άλλους, Πάρτα, Τώρα σε ψάχνω παντού, Καλός πολίτης, Παράτα με, Ήταν τρελός, Διεφθαρμένη συνουσία, Έτσι είναι ο έρωτας, Το αγγελούδι, Εγώ και η μοναξιά, Εγώ είμαι τα λάθη μου, Αυτό θα πει αγάπη κ.α

Μπορείτε να βρείτε τον Βασίλη Δήμα: Στα ASTRA (Θεσσαλονίκη) από 27/9 με τον Νίκο Μακρόπουλο.

Σας άρεσε; κάντε like για να ξέρουμε τι θέματα σας αρέσουν!

Facebook Comments

About the Author

Related Posts

Leave a Reply

*

Could not authenticate you.